joi, 11 decembrie 2014

FIŞA POSTULUI - medici rezidenti

SPITALUL CLINIC MUNICIPAL DE URGENŢĂ TIMIŞOARA
                                                                                                   APROBAT MANAGER
                                                                            CONF.DR.MAZILU OCTAVIAN 



FIŞA POSTULUI


§  Denumirea instituţiei publice:
SPITALUL CLINIC MUNICIPAL DE URGENŢĂ TIMIŞOARA

§  Compartimentul:
SECŢIA

§  Denumirea postului:
Medic Rezident anul

§  Obiectivul specific al postului

§  Gradul profesional al ocupantului:
- Medic rezident specialitatea ………………

§  Nivelul postului
- de execuţie


§  Poziţia postului în cadrul structurii

a.     Postul imediat superior
- Medicul specialist
      Postul imediat inferior
- Medic
b.     Subordonări

         - are în subordine:
 -
         - este înlocuit de:
- un alt medic cu acelaşi grad profesional,
         - înlocuieşte pe:
- un alt medic cu acelaşi grad profesional,
§  Relaţii:

a.      Ierarhice
- şeful secţiei, directorul medical, manager
b.     Funcţionale
- medici rezidenţi şi  specialişti, de specialitate ………………………………. sau alte discipline medicale, din cadrul secţiei şi / sau spitalului;
c.     De reprezentare

§     Competenţele postului de muncă:
-   cunoştinţe şi deprinderi de medic rezident …………………………………………..;
-   cunoaşterea legislaţiei în domeniul medical;
§     Standardul de performanţă asociat:
-   alegerea de soluţii corecte;
-   desfăşurarea unui act medical de calitate;
-   utilizarea eficientă a resurselor umane si materiale;
-   capacitatea de a actiona în echipă;
§     DESCRIEREA POSTULUI
Ø     pregătirea profesională:
-  studii medicale superioare de lungă durată;
-  educaţie medicală continuă conform legislaţiei în vigoare;.
Ø     experienţa necesară:
medic rezident specialitatea medicină internă;
Ø     dificultatea operaţiunilor specifice:

Ø     responsabilitatea implicată
-  desfăşurarea în bune condiţii a actului medical;
-  confidenţialitatea actului medical;
-  atitudine respectuoasă şi condescendentă faţă de pacient şi patologia acestuia;
Ø     sfera de relaţii
-  medici de aceeaşi specialitate sau alte specialitati, din spital şi alte instituţii similare, mediul universitar, etc;
DESCRIEREA ACTIVITĂŢILOR CORESPUNZĂTOARE POSTULUI

Drepturile şi obligaţiile rezidenţilor
A. Responsabilităţi specifice / principale
1. Rezidenţii  au obligaţia să consemneze în caietul de monitorizare  a pregătirii următoarele aspecte :
a) Lista cazurilor examinate conform baremului curricular ,la specificarea diagnosticului şi ,după caz, a manoperelor /procedurilor /tehnicilor efectuate, contrasemnate şi parafate de îndrumătorul de rezidenţiat;
b) Data efectuării fiecărei  gărzi,semnată şi parafată de medicul şef de gardă;
c) Detaşările ,perioada aceastora şi modulele efectuate pe durata detaşării cu avizul coordonatorului de program;
d) modulele de pregătire ,perioada în care au fost efectuate ,evaluările şi rezultatele obţinute cu semnătura şi parafa  coordonatorului sau directorului de program pentru modulul respectiv;
e) manifestările de educaţie medicală continuă la care a participat ,cu numărul diplomei de participare ;
f) lucrările ştiinţifice  comunicate /publicate  în situaţia în care respectivele manifastări  ştiinţifice sunt elaborate sau finanţate cu sprijinul coordonatorului de program;
g) studiile clinice efectuate,cu avizul medicului curant al pacienţilor incluşi  în studiile clinice  sau activităţile ştiinţifice respective;
2. Acurateţea datelor consemnate în caietul de monitorizare  a pregătirii rezidenţiatului este certificată prin semnătură şi parafă de către îndrumătorul sau responsabilul de formare în rezidenţiat.
Rezidenţii au obligaţia de a parcurge toate modulele ,în conformitate cu  curiculumul de pregătire .
Rezidenţii efectuează concediul legal de odihnă conform programării  coordonatorului de program, astfel încât să nu fie  afectată pregătirea (de exemplu în cadrul unor module a căror  durată depăşeşte cel puţin dublul duratei concediului).
 După fiecare modul de pregătire ,rezidenţii au obligaţia să-şi informeze coordonatorul sau directorul de program asupra etapei pregătirii.
La finalul fiecărui modul de pregătire, rezidenţii susţin un examen cu probă teoretică şi practică , din tematica prevăzută în baremul de activităţi.Prezentarea la examenul de modul este condiţionată de parcurgerea baremului curricular ,confirmată de îndrumătorul de rezidenţiat ,prin caietul de monitorizare a pregătirii.
Rezidenţii au dreptul să examineze pacienţii ,să aplice soluţii terapeutice sub stricta supraveghere a îndrumătorului sau responsabilului, utilizând abilităţile dobândite ,în conformitate cu nivelul lor de pregătire .
Rezidenţii efectuează gărzi pe tot parcursul pregătirii  lor , participând
la întreaga activitate din unitatea sanitară în care îşi desfăşoară instruirea ,în limita programului legal de muncă.
Rezidenţii au dreptul să utilizeze ,pentru informarea de specialitate, bibliotecile universitare şi ale spitalelor în care efectuează stagiile de rezidenţiat, bibliotecile electronice cu profil medical şi de cercetare ,din instituţiile sau unităţile sanitare acreditate .
Rezidenţii pot participa la diverse forme de pregătire –cursuri,stagii,şi altele-conferinţe şi congrese în  domeniul specialităţii ,organizate pe plan naţional sau internaţional, după informarea coordonatorului sau directorului de program şi cu respectarea prevederilor Legii nr. 53 /2003-Codul muncii,
B. Responsabilităţi generale: sa cunoasca si sa respecte
·        prevederile Regulamentului de Organizare şi Funcţionare şi a Regulamentului de Ordine Interioară;
·        confidenţialitatea tuturor aspectelor legate de locul de muncă, indiferent de natura acestora;
·        normele PSI şi de securitate a muncii;
·        programul de muncă;
·        codul de etică şi deontologie profesională;
C . Criteriile de evaluare a performanţelor
profesionale individuale

         Criteriile de evaluare a performantelor  individuale au fost stabilite de conducerea spitalului si in functie de acestea se face evaluarea performantelor profesionale.
         Performantele profesioale individuale ale persoalului sunt evaluate prin acordarea calificativelor notate de la 1 la 5 pentru fiecare componenta a criteriilor de evaluare si anume:

1.     Rezultatele obtinute cu o pondere de 55%

a)     gradul de realizare a atributiilor de serviciu prevazute in fisa postului
b)    promptitudine si operativitate
c)     calitatea lucrarilor executate si activitatilor desfasurate

2.     Asumarea responsabilitatii cu o pondere de 20%
a)     receptivitate, disponibilitate la efort suplimentar, perseverenta, obiectivitate, disciplina.
b)    intensitatea implicarii in realizarea atributiilor de serviciu.

3.     Adaptarea la complexitatea muncii, initiativa si creativitate cu o pondere de 15%
a)     executarea de lucrari complexe, propuneri de solutii noi, schimbari, motivarea acestora si evaluarea consecintelor.
b)    activitatea de rutina
4.     Capacitatea relationala si disciplina muncii  cu o pondere de 10%
a)     capacitatea de a evita stari conflictuale, capacitatea de dialog, respectare a regulilor stabilite de conducerea structurii din care face parte.
b)    adaptarea la situatii nepravazute, prezenta de spirit, spontaneitate

Calificativul final al evaluarii se stabileste pe baza notei finale dupa cum urmeaza:
a)     intre 1,00 – 2,00 – nesatisfacator
b)    intre 2,01 – 3,50 – satisfacator
c)     intre 3,51- 4,50 – bine
d)    intre 4,51 – 5,00 – foarte bine



D. RESPONSABILITĂŢI PRIVIND SECURITATEA ŞI SĂNĂTATEA ÎN MUNCĂ:

1.     Aplică şi respectă toate instrucţiunile proprii,procedurile şi regulamentele
interne în materie de securitate şi sănătate în muncă şi prevenirea şi stingerea incendiilor cu care este instruit.
 2.  Participă la instructajele periodice pe probleme de securitate şi sănătate în   muncă semnând fişa de instruire.
 3.  Respectă cel mai scurt traseu de acasă la şi către locul de muncă comunicat în fişa de securitate şi sănătate în muncă.Accidentele survenite în afara traseului comunicat şi în afara timpului normal de deplasare de la şi către locul de muncă nu vor fi considerate accidente de muncă.
4.  Face toate examenele medicale programate de conducerea societăţii conform prevederilor legale cu privire la normele de Medicina Muncii.
5.  Are obligaţia să utilizeze corect utilajele, maşinile ,aparatura,  uneltele,substanţele periculoase,echipamentele de transport şi alte mijloace de producţie.
6.  Utilizează corect echipamentul individual de protacţie acordat şi , după utilizare să îl înapoieze sau să îl pună la locul destinat pentru păstrare.
7.  Îşi însuşeşte şi respectă procedurile normale ,instrucţiunile specifice sistemului de management al calităţii şi sistemului de management al sănătăţii şi securităţii ocupaţională aplicabile postului.
8.  Utilizează corect dotările postului fără să îşi pună în pericol propria existenţă sau a celorlalţi angajaţi.
9.  Nu procedează la scoaterea din funcţiune  la modificarea ,schimbarea sau înlăturarea  arbitrară a dispozitivelor proprii ,în special ale maşinilor ,aparaturii uneltelor ,instalaţiilor tehnice ,clădirilor şi utilizează corect aceste dispozitive.
10. Are obligaţia de a comunica imediat angajatorului şi/sau lucrătorilor desemnaţi orice situaţie de muncă despre care are motive întemeiate să o considere un pericol pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor precum şi orice deficienţă a sistemelor de protecţie.
11. Are obligaţia să aducă imediat la cunoştinţa conducătorului locului de muncă şi / sau angajatorului accidentele suferite de propria persoană.
12 . Cooperează cu angajatorul şi/sau cu lucrătorii desemnaţi ,atât timp cât este necesar pentru a face posibilă realizarea orcăror măsuri sau cerinţedispuse de către inspectorii de muncă inspectorii sanitari ,pentru protecţia sănătăţii şi securităţii lucrătorilor .
13 .Cooperează , atât timp cât este necesar ,cu angajatorul şi/sau cu lucrătorii desemnaţi pentru a permite angajatorului să se asigure ca mediul de muncă şi condiţiile   de lucru sunt sigure şi fără riscuri de securitate şi sănătate în domeniul său de activitate.
14. Are obligaţia să îşi însuşească  si să respecte prevederile legislaţiei din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi măsurile de aplicare a acestora.


§     Condiţii materiale ale muncii
-   Aparatura, materiale sanitare si medicamente necesare in serviciul de urgenta/garda pentru  îngrijirea pacienţilor din secţie;
-   materiale birotică;
-   telefon, fax;
-   acces la sistemul informatizat al instituţiei;



§        Întocmit de: 

§        NUMELE ŞI PRENUMELE
_______________________
§        FUNCŢIA DE CONDUCERE
_______________________

§        SEMNĂTURA
_______________________



Luat la cunoştinţă de ocupantul
postului:

NUMELE ŞI PRENUMELE:
Dr.
_medic rezident anul  ____________________
SEMNĂTURA:
_____________________

DATA:
_____________________

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu